Een auto importeren? Vraag vrijblijvend een offerte aan
Het importeren van een auto buiten Nederland is erg voordelig. Er komt echter wel het een en ander bij kijken. Om u inzicht te geven over hoe dit werkt, hebben wij een stappenplan voor u gemaakt.
Door een gebruikte auto uit het Buitenland te halen, kunt u flink wat geld besparen. De auto-industrie in Duitsland is de motor van de Duitse economie. Tevens kennen ze daar geen BPM zoals in Nederland, hierdoor zijn de auto’s goedkoper in aanschaf en zijn de auto’s in Duitsland over het algemeen ook completer uitgerust dan in Nederland.
Lees verder
Wanneer een auto in het buitenland gekocht is, zal u deze auto naar Nederland moeten vervoeren. Hierin heeft u echter wel de keuze om zelf de auto op te halen of de importauto per oplegger te transporteren. Voor deze beide opties hebben wij een aansluitende dienstverlening.
Lees verder
Zodra de te importeren auto in Nederland gearriveerd is, zal de auto bij het RDW moeten worden ingevoerd. Normaal gesproken zal het in te voeren voertuig fysiek langs het RDW moeten voor een keuring. Door corona is dit allemaal veranderd en moet er nu veel gemaild en gebeld worden, zo hebben ze o.a. veel foto’s nodig van de auto, CVO papieren, buitenlands kenteken en een foto van het ingeslagen chassisnummer van u nodig.
Lees verder
Na de RWD-procedure en de registratie van de auto, maken we een exacte BPMberekening. Hier zijn verschillende rekenmethodes voor en valt er veel geld te besparen bij vooral jonge auto’s. De BPM-aangifte sturen we op naar de belastingdienst en zij zullen ons dan een aanslag sturen. Na het voldoen van de BPM-aanslag, krijgen we over het algemeen binnen vijf tot zeven werkdagen de kentekenpapieren opgestuurd. Vervolgens moeten de kentekenplaten besteld en gemonteerd worden en dan is de auto klaar voor levering.
Lees verder